diumenge, 27 de gener del 2013

Vençuda pel son!!


És molt dur quan desprès del part portes dies i dies i dies sense dormir més de dos hores seguides i veus que encara et queden molts dies, setmanes i mesos així... sí, compensa i te n’oblides ràpid quan veus aquella carona tan perfecte que has fet, però hi ha moments en que et sents vençuda pel son i ja no pots més!

Recordo algun moment amb ganes de plorar i tot del son que tenia i la impotència... estar donant el pit i anar adormint-me... l’Arnau era com un rellotge per menjar! A les 12, 3, 6, 9... però clar, és una estona menjant, el rotet, es caga i l’has de canviar, i que es torni a dormir, i ja ha passat una hora!!!!!! A tu et queden dos per poder dormir abans que es torni a despertar!!!!!!!!!!!!

La gent et diu: dorm quan dormi ell durant el dia... però jo no estava a casa tot el dia tancada!!! Durant el dia feia coses, anava a passejar amb les amigues pel matí i amb l’Alex a les tardes! I quan va començar a allargar alguna toma, era de les 8 del vespre a la 1...sí, 5 hores però si tu també anaves al llit a les 8...  

Quan veus el teu home allà al teu costat tota la nit dormint i et fa una ràbia!! Sobretot aquell matí quan es desperta i et diu: Avui no s’ha despertat gaire no?? i tu allà amb unes ulleres horroroses i morta de son perquè s’ha despertat molts cops i has dormit poquíssim li fots una mirada que no cal dir res més! O millor no dir res més perquè si obrissis la boca en aquell moment....

Jo he tingut molta sort! L’Arnau de seguida va començar a allargar el son! També influeix molt que als tres mesos vaig començar a donar-li bibis, i com canvia el conte... amb el bibi només es despertava un cop a la nit!!!!!! Era genial!! Com és un golafre i li emplenava més, de seguida va voler només biberons i fora teta!!

I sabeu que?? Per a mi va ser una alliberació perquè l’Alex tb li donava el bibi, així que hi havia nits que podia dormir més estona!!!! I jo que soc una marmota ho necessitava!!
Diuen que pit exclusivament fins els 6 mesos! i sembla un pecat per gran part de la societat aquella mare que no dona el pit! Doncs sí, he pecat! I què? A qui no li agradi que si posi fulles! El meu nen es gran, sa, guapíssim i li agrada menjar de tot!

Sabeu que en penso d'això? Que tot és bo i res és pecat mentre TU que ets la mare et sentis còmode i tranquil·la amb el que fas! Perquè has d'estar a gust amb el teu nen o nena i no deixar que la gent et faci sentir malament per el que fas i les decisions que prens! Sí que és molt bona la llet de pit però també ho és avui en dia l’artificial... sinó que passa amb aquells nens que les mares no tenen prou llet i no els poden donar pit? Creixeran malament o amb algun trauma?? No ho crec!! Ben sans i guapos també!
Així que segons la meva opinió futures mamis, sempre feu el que vosaltres creieu que és lo millor per vosaltres i els peques! Son moltes hores les que passareu plegats i t’has de sentir bé, descansada i amb forces!

Les nits sense dormir son molt dures... i hi ha moments que el son et posseeix i per un moment sembles un ogre...

A mi una nit em va passar no fa gaire, que s’havia despertat no sé quants cops per perdre el xumet... i ja portàvem moltes nits així... un dels cops que es va despertar li vaig cridar perquè s’adormís!! No us podeu imaginar que malament em sentia un segon més tard! Perquè ell no te la culpa... no ho fa per tocar-me els nassos... plora perquè perd el xumet i no el troba i vol que li posi... eren les 5 del matí i no em vaig poder tornar a dormir de la mala consciència... una amiga em va dir que som humanes i que aquestes coses passen... i té raó! La son em va posseir aquella nit!

I per més que ho intentem... les nits són meves... perquè si l’Alex intenta fer dormir al nen, aquest plora, plora i plora... estan “compinxats”!!!! Però no em penso rendir!!!

La meva mare sempre m’explica que quan jo era petita si em despertava a la nit cridant-la i anava el meu pare a veure’m, jo li deia: Tu et dius mama?????? I havia de tornar al llit i aixecar-se ella.... ;)

6 comentaris:

  1. Uffff llegir el teu escrit ha estat reproduir tot el que he viscut.aquests últims cinc mesos. Sobretot el tema de la llet del pit o artificial...
    Les nits sense dormir, posant el xumet cada dos per tres...
    Tens tota la raó, cada mare fa el millor pel seu fill, has d'estar tranquil·la amb la decisió que prenguis!
    Eli

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Eli!!
      He trobat un truc pel xumet a les nits que de moment em funciona!!! Posar-li una corretja curta que no es pugui escanyar, lligada al pijama! D'aquesta manera normalment es troba sol el xumet! No sempre però ja no em desperta tant...

      Gràcies pel comentari! I ànims amb les nits!!

      Elimina
  2. Ai, sí, aquestes coses passen... i les que han de venir! Però els adults també tenim necessitats i en algunes ocasions se'ns solapen amb les dels petits. Ho fem tan bé com sabem!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Guapa!!! Tu sempre amb els bons consells!!! muaaaaaaa

      Elimina
  3. hola!!! vaig ser mama als 23 anys d una nena preciosa tens rao en que una mare ha d fer el q senti millor es mes si has d donar pit i estar malament deixao perque transmets nerviosisme a la criatura.
    també haig de dir que jo vaig donar pit fins al any i algu i de seguida es va allargar les tomes als 2 mesos era un cop a la nit i l'agafava d la cuna i directament les dos estirades. ..un altre avantatge es que sempre tenia el menjar apunta per la petitona a la seva temperatura i mes sa impossible....ara la nena te un any i mitges i dorm tota la nit masses hores i tot jejeje....aixi q paciència que cada època es una etapa diferent

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si, paciència! Cada nen és un món... i nosaltres també ho fem el millor que sabem i podem! I felicitats per ser una mama jove ;)

      Elimina

Animeu-vos a dir la vostre!